Studentliv och mamma!

Allt har gått väldigt fort fram. Jag fick ett meddelande på min telefon i måndagskväll att det fanns en plats på socialarbetarprogrammet om jag fortfarande var intresserad. Ringde upp personen strax efter 8 på tidsdagmorgon. Hon säger ja men jag ser att du bor i falun så du kan ju komma till 9. HERREGUUUD tänkte jag. Kastar in mig i duschen, fixar iordning mig. Jesper och barnen kör mig till skolan. Letar fram ett kuvert som var till mig där det står vart jag ska ta vägen. Så sitter jag där innan kl 9 på min livs första föreläsning. NU börjar jag bli nervös och fundera på vad har jag gett mig in på? Ska läsa sociologi 1 nu. Gick i skolan från 9-16igår åkte en sväng till mamma och pappa efteråt. Kom hem med hemsk huvudvärk. Gick å la mig upp i morse igen för att gå på föreläsningar igen. Nu är jag verkligen student. Just nu känner jag mig ganska kluven. Det är ju så mycket att tänka på. Men jag ska fokusera mig på mitt första seminarium på fredag.
Tur att Jesper har semester och han ska förlänga den lite. NOah inskolas hos dagmamman på måndag. Min Noah är verkligen stor nu. Livet börjar på nytt. Men nu blir det inget krångel på helger och kvällar. Visst ajg måste plugga men barnen är inte ensamma hemma. Ja kommer jobba extra men kan ju styra det på annat vis.
Hoppas jag fixar det här nu då.

Vad är sociologi?! Gaaahaa huuur ska jag lära mig?!

Men det jag gruvar mig massir för är välfärdspolitiken jag ska läsa. Hur roligt lät det då??

Kraam på er!

Kommentarer
Postat av: mela

oj, vad spännande =) vill också plugga :)

2008-08-28 @ 09:36:18
Postat av: Roza

Sociologi är skit kul! Det är läran om människan i samhället, i alla sammanhang. Jag är själv sociolog =) Lycka till! Jag vill också plugga igen!

2008-08-28 @ 11:11:44
URL: http://roza.blogg.se/
Postat av: mamma

du kommer att fixa det, det blev bara en rivstart nu men du komer att vara inne i det snart. Har jag klarat av studier på Universitet så gör du det.

KRAM

2008-08-28 @ 14:25:06
Postat av: Sandra

Du kommer att ha skitkul! Än en gång, supergrattis! Och sen kanske du kan komma och praktisera hos mig också ;-) Kram!

2008-08-29 @ 14:23:07
URL: http://zandrisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0