Luciatåg

Idag började vi med att gå upp väldigt tidigt. Det var luciatår för dagbarnen så Noah och Ida skulle vara lucia och tomte. Det var en mysig morgon. Fin sång :) och fika! Ida har sett så framemot att få vara lucia. Min mamma och syster sov hos oss i natt för att titta på mina små älsklingar. Vi hade en trevlig kväll med massa popcorn.

  
Mina små barn i luciatåg. Noah hade sin egna uppvisning. Sprang fram och tillbaka ;).






Sen på eftermiddagen åkte vi till kupolen. Mina ögon var betydligt mycket bättre idag så jag vågade mig ut bland folk. Men det blev ingenting köpt där på kuploen. Men det var en mysig dag med mamma, syster och barnen.
När dom åkt hem så gick Noah och vila en sväng. Men sen gick vi ut och skottade gården och gick iväg till en backe och åkte pulka. Ida och Noah älskade det. Fast noah fick nog när pulkan välte och han dök med ansiktet först i snön. Men så det har snöat. Hela dagarna i felra dagar. Men jag tycker det är mysigt. Ljusare och finare ute. Fast det värsta är väl när det är slask och blött. Då håller jag mig inne. Igår var jag hos läkaren. Jag hade ju eksem det var inte frågan om något annat. Sen tog dom prover på mig för att kolla vad jag har allergi mot. Så nu får vi se vad domen blir. Känns faktiskt skönt att få lite klarhet i det.

   

Ida har blivit lite "stöddig" ibland i sina frågor!
-Nyss frågade hon:
-Mamma har vi tandpetare
-Nej det har vi inte
Men åhh, det har iallfall mormor och morfar.

   

Nej det var allt för mig... Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Marlene

Vad härligt att få se lite luciabilder.

Här firas ju inte Lucia !!! Tråkigt.

Hoppas att du får ordning på eksem och allergier , det verkar inte trevligt. Ha det bäst och hälsa familjen från oss alla i ett numera vintervitt schweiz :-)

2008-12-12 @ 21:59:10
URL: http://marcol.blogg.se/
Postat av: Veronika

Så söta barn

2008-12-13 @ 10:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0