Förlossningsberättelse Om när Noah kom till oss...

Så var det dags för andra barnet.... Hade mitt beräknade datum den 16/7: men söndagen den 15/7 så visste jag att jag skulle gå över satt hela kvällen och deppade.Kände mig så ner och ledsen jag orkade inte vara otymplig ha ont och vara så orkeslös mer nu. Vi gick iallafall och la oss runt 00.00. Låg och tänkte på att jag skulle gå över tiden vilekt jag aldrig hade trott var sååå säker på att bebisen skulle komma tidigare. Samtidigt som jag låg där och tänkte så kände jag mig konstig. Fick magknip. Jesper sov skönt nu. Men jag hade "magknip" mådde lite illa. Trodde jag fått magsjuka. Gick upp och satte mig en stund på familjeliv. Men den konstiga känslan stannade av så jag testade att sova lite  när klockan blev 02.00. Fick sova i 2 timmar för klockan fyra vaknade jag utav att jag hade ont i magen. Gick in på toan och försökte kräkas men hade för ont för det. Gick omkring lite här hemma. Men väckte Jesper efter en stund. Han trodde inte det var någon panik. Han har ju hört mig klaga ett bra tag nu så han trodde väl inte mig längre. Så han sa att vi slulle avvakta och somnade om. Fortsatte gå fram och tillbaka mellan köket och vardagsrummet. Nu börjar jag nog fatta att det var värkar. Men trodde det inte var någon fara. Det kommer ju ta lång tid Idas förlossning tog ju närmare 18 timmar så... Väckte Jesper igen. Han kom upp och klockade mina värkar 1-3 minuter var det imellan dom. Jag gick in i en dusch och Jesper ringde förlossningen. Dom tyckte vi skulle komma in. Men envis som en get jag skulle inte in. Jag ville inte åka in och bli hemskickad. Jag var ju fortfarande inte säker på att det var värkar eller det viste jag väl men vågade inte tro det. Fattade inte hur nära det var nu. 2 timmar eter att jag gått upp så fixade jag inte smärtan längre. Jag packade en väska till Ida mellan värkarna. Var bombis på att vi skulle bli borta länge. Ida sov så jag pussade på henne och åkte iväg. Klockan 7 var vi på förlossningen. Kände mig löjlig som inte fixat att gå hemma mer än tre timmar. Blev snabbt inskriven utav en nattpersonal vi kom ju in precis i personalbytet.

Efter en kort stund kommer min bm. Hon tar en ctg och jag har täta starka värkar. Hon kollar hur öppen jag är 7 cm nästan 8. Hon tar fram saker inför en förlossning. Hon tar även hål på fosterhinnorna. Dom buktade ut rejält vilket gjorde det värre för mig. Vattnet gick och värkarna blir tätare men känns annorlunda det börjar trycka på! Nu börjar jag fatta att jag kommer inte hem utan bebis. Jag har bebis hos mig snart. BM kollar hur öppen jag är runt 7.40 och jag har öppnat mig till 9 cm. Jag får börjar krysta på riktigt. Hon masserar bort kanten. Jag sitter ihop med min lustgas. Hann inte med någon annan smärtlindring förutom lustgas och mina fjuttiga panodil hemma.
Jag krystar och skriker. Bm säger att jag ska sluta skrika och lägga kraften på att trycka på istället. Jag knep i hop också. Men koncentrerar mig iallfall på att krysta.
Efter några rejäla krystvärkar kommer han ut 08.01 vårat andra barn våran son...  Helt underbart. Jag har två utav världens vackratse barn! Noah kom på sitt bf. Det trodde jag aldrig :)
Hade jag varit envisare had jag nog fött i hallen eller i bilen.

Karl NOAH Jacob Gullstrand
Klockan 08.01
20070716
3720 gr
49 cm

image58

  

Så var det när Noah kom till världen. Han blev en punktlig kille trots allt.

Jag har inget emot att föde fler barn ;)!! Men det dröjer isåfall! hehe



Kommentarer
Postat av: mamma

liten blir stor

2008-02-10 @ 18:57:20
Postat av: Anna

Åå vad man längtar tillbaka till förlossningen nu =)
Ska ni ha en trea sen tror du? Jag är lite småsugen faktiskt =))

2008-02-10 @ 21:08:37
URL: http://tildafreja.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åh vilka underbara berättelser... HEMSKT och underbart på samma gång! Kram!

2008-02-10 @ 23:26:17
URL: http://zandrisens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0