Noah 6 månader...

Nu är vi sjuka igen. Eller jag vet inte riktigt vad det är. Jag har ständigt ont i huvudet och i bihålorna. Täppt i näsan och ont  i halsen. Orkar inte så mycket. Barnen mådde bra igår iallafall. Noah har varit snuvig och hostig länge nu men vi pallrade oss iväg till bvc igår för att höra om han kunde få sprutan iallfall och det tyckte dom. Att få sprutan gick jättebra. Dom stack ner den långa vassa nålen i Noahs lår. Han tittade på nålen och rynkade ögonbrynen skeptiskt och tittade på läkaren. Inte ett ljud han sa. Men natten var mindre rolig. Han har gråtit och blivit jätteförkyld. Feber har han också. Nu är den nog bättre men han har fått supp. Vi får ta det lungt idag. Jag mår iallfall bättre huvudvärken kommer jagi nte ifrån.
Ska till läkaren den 23 orkar ju inte ha det så här längre.
Dessutom så ringde telefonen tidigt i morse. Det var mitt jobb. Jag hade skrivit på lappen att jag kunde jobba i kväll. Så jag ska dit. Får väl ta några ipren innan och med mig så ska det nog gå bra ;).  Det är ju dock Noah som mår sämstoch han får vara hemma och mysa med syrran och pappi.
Jag gick iallfall och la mig igen så jag ska orka jobba. Vaknade för en stund sedan med sprängande huvudvärk. Jippi!!!!!!!!!
Men det är bara 5 timmar jag ska vara där. Det går nog bra. Hoppas hon jag ska jobba med är en bra person. Vet inte vem det är :/! Hade varit roligar om det varit en person som jag visste. Men men!

Min lilla prins Noah blir 6 månader idag. Jahaa så då var han ett småbarn då. Ingen lite spädis längre. Nu är han en stor kille som gör många nya framsteg. Bebistiden gå väldigt fort fattar inte. Han låg ju nyss i min mage. Men nu är han en stor kille med mycket vilja.

Igår fick Ida en enkrona. Hon studerade den ett tag och säger efter en stund, Titta mamma pappa på pengen. Haha det är den där gamla kungen på dom äldre kronorna.
Hon har så många roliga funderingar och ideér.
Tomten tjatar hon om varje dag. Han kommer om 2 år säger hon och visar upp två fingrar.
I vagnen till dagmamman sa hon usch mamma vilket väder. Fast med lite brytning. Det regnade så värst.
Honvet mycket den där damen. När vi åkte till Avesta i helgensatt hon i bilen och hittade på egna texter. Först sjöng hon om sin kompis Alva... Ava är suuuuk (sjuk)
Sen sjöng hon om Filippa... Fippa är fiiiisk (frisk)´

Nepp nu kanske man ska åta någonting fast hungern är noll...

image21

Noah för 6 månader sedan....

image22

Noah 6 månader!

Kommentarer
Postat av: Mela

haha, skrattar åt idas funderingar och känner igen :D Hoppas din huvudvärk går bort så du slipper det på jobbet,inte kul. Och grattis till noah på 6 månaders dagen, det är hemskt hur snabbt tiden går :/

2008-01-16 @ 15:45:47
URL: http://melano.webblogg.se
Postat av: Marlene

Oj vad tiden går fort. Grattis på ½ årsdagen :-)
Hoppas att ni blir friska snart.Och att det gick bra på jobbet.
Simona har ju hostat 2 veckor nu , var på kontroll idag igen, nu bekräftades diagnosen från förra veckans kontroll.Hon har ett blåsljud på hjärtat :-(
ska gå på ultraljud och se hur det verkar...
Ha de´

2008-01-16 @ 22:09:59
Postat av: Sandra

Stackars er! Nu BESTÄMMER jag att ni inte får vara mer sjuka, så från och med nu kommer ni att vara friska och pigga hela tiden! Skämt åsido, önskar att jag kunde bestämma nåt dylikt, tycker så synd om er! Ja visst är Dunnis jättefint, har du kollat webshoppen? Dom har TOKREA! Dunnis.se
Kram, så ses vi förhoppningsvis nästa vecka :-)

2008-01-17 @ 19:53:50
URL: http://zandrisens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0