Lite av varje!

Nu har jag letat fram sladden till kameran! Jesper och jag letade i förmiddags men hittade den inte. Nu kollade jag i lådan där Jesper grävde länge och väl. -Nej den ligger inte här ingenstans finns den.
Nu kollade jag i lådan och vad ser jag jo sladden högst upp i lådan. Suck!!!!!

Midsommarafton var lugn och skön. Vädret var inte på topp men vi åt färskpotatis och gräddfilssås med en köttbit/quornbit en grönsallad. Efteråt blev det jordgubbar med glass vilket barnen gilla :). Var meningen att vi skulle grilla men det blåste så värst så vi hoppade det.
Sen blev det en liten sväng till torsång. Men vi åkte bara igenom. Det började regna.






Mina blommor fick plats i trälådan...



Lite utav maten :)!

Renoveringen går framåt. Men det är mycket att göra. Jesper lägger golvet nu men han måste ju jobba också. Typiskt! Men man får stå ut. Bakade faktiskt en kaka i mitt obefintliga kök igår. Fick koka smeten på spisen som står mitt på golvet i blivande köket. Kändes ganska komiskt. Men goda snickerskakor blev det!


Golvet som låg under plastmattan vi hade.
Hade varit för mycket jobb att behålla det golvet.
Det hade säkert blivit bra om man orkat!



Golvet vi ska ha i hallen och köket.
Skeppsgolv kallas det. Lite dålig bild tyvärr.

Min lila Noah är en riktigvilde som ni alla vet. Han klättrar överallt. Nu har han lärt sig att komma upp i soffan. Mot min fasa. Han ska ju ner också utan att slå sig. Han är alldelens överlycklig nu när han lärt sig det.
Annars så har han lärt sig att säga mamma, pappa :)
Klappa händerna
och vinka. Allt har kommit på en gång.



Här om dagen när vi skulle sätta oss på altanen och fika så fick vi en överraskning. På våran inglasade altan hade det flygit in en SKATA. Jag hatar fåglar dom är läskiga. Men där inne flög den stora skatan och var livrädd. Försökte komma ut genom fönstret. Hade ner all inredning och bajsat på min nytorkade fönsterbräda. Jesper fångade skatan i en handduk och släppte ut den. Alla skatkompisar skrek på gräsmattan. Usch va hemskt.

Min kära dotter sitter här och babblar om glass och godis. Glassbilen hit å dit. Mamma, jag tycker om glass. Mamma, jagtycker vi ska köpa glass? Mamma, jag kan mata Noah med glass. Mamma, Ior tycker om glass. Mamma, får jag en glass BARA eeeen. Mamma, jag vill bara ha glass inte jordgubbar.... Så där sitter hon mammans öron blöder!!







Kommentarer
Postat av: Sofie

Nej nu måste jag träffa Ida och Noah snart..jag saknar ihjäl mig!

2008-06-24 @ 23:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0