Cirkus Wictoria...

Lämnade in min uppgift idag på seminariumet. Men fy bubblan vad jag slet. Det var så skönt när jag fick skriva ut arbetet och lägga mig i sängen för att sova.
Men i morse var det dags för seminarium. Har läst om orden social ingenjörskonst, etnicitet, makt och allt vad det är. Så frågar seminarieledaren MIG vad är etnicitet. Allt bara ramlar av mig och jag kommer inte ihåg ett dugg. Gaaaahhhh-aaa. Men han hjälpte mig lite på traven och jag pratade lite på om invadringen från finland hehe.
När jag slutat hämtade Jesper upp mig. Noah skolas in och Ida är med hon också, så vi tog en lunch på stan. Sen var det dags för en familjedag i skogen med alla dagmammor. Vi bakade bröd och åt soppa i skogen. Det var mysigt.
Senare blev det cirkusdags. Barnen tyckte det var spännande. Noah var nog mest inne i det utav oss alla. Titta, titta satt han och tackade lite stressat för popcornen han skulle ha. I pausen tog sig Ida en ponnyridningstur. Hon hoppade iväg på den lilla ponnyns rygg som travade iväg. Folk runt omking skrattade och tyckte Ida var modig.

Nu sitter jag här och pluggar om en massa gubbar som är viktiga i sociologin. KUL... NOT! Hade klarat mig bra utan dom. Dessutom är litteraturen på engelska. Jag säger bara det att faktaengelska är svårt. Jag kommer seriöst inte fixa detta på engelska. Får läsa igenom och sen finns det fakta om dom i andra böcker eller på internet!

Som jag sagt förrut! JAG SKA FIXA DET!!! vill ju det...

Imorgon ska vi till stan jag och Ida. Hennes gummistövlar har fått ett stort hål i sulan, så himla typiskt. Har ju köpt två par stövlar till Noah redan. Han kan ju inte ha dom ena och Ida har för stora fötter. Fast först ska vi på loppis!!

Blir tyvärr inga bilder!!

Kommentarer
Postat av: mamma

Oh1 vad härligt att vara barn och få gå på cirkus.

2008-09-13 @ 12:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0