Livet....

Satt och funderade lite på livet (igen) =).

Men det har förändrats väldigt mycket på kort ti igentligen. För bara fem år sedan var det bara jag och Jesper. Vi bodde i en trea inne i stan med våran vovve Cesar. Båda jobbade i princip heltid och levde ett bra liv. Längtade efter ett barn men det tog tid. Många besvikna månader. Vi reste till thailand en resa jag aldrig kommer glömma. Helt sjukt rolig upplevelse. Tyvärr ligger bilderna från den resan på en hårdisk jag inte kommer åt. Men 2005 förändrades livet och jag blev med bebis. Vi köpte hus och livet var toppen. Bebis föddes och vi bodde i vårat parhus som en lycklig familj. Hela 2006 var en toppen tid. Ida växte upp och fyllde 1 år. Vi var med bebis igen... En ny förväntansfull tid hade vi framför oss. 2007 föddes Lilla Noah. Vi levde vidare i vårat parhus och Jesper tog körkort. Tjohoooo!! Vi flyttade till större hus och här bor vi nu med två underbara barn och jag som student. HAr lagt undersköterskejobbet bakom mig, vren är inget för mig. Tiderna passar inte mig. Bättre med soc-tant ;). Nu ser jag framåt och jag vet att framtiden har en hel del att bjuda på. Mycket som jag ser fram emot :D...

Joo min syster tog ju körkort här om dagen. Nu är det jag som äldst syster som inte har. Usch jag borde skämmas ju. Jag började bed det där förbaskade kortet när jag var 17 år. Jag är ju 27 idag haha. Mmm får se om jag någongång får tid att ta ett körkort, tid och råd!!

Sen har vi haft sorg i veckan så här långt. Idas marsvin Saga dog och dagen efter hennes marsvin Lova. Hon är förkrossad och ledsen. Mammas lilla loppi. Vet inte vad som hände. Saga var ju till åren men Lova då? Dog hon utav sorg? Ja det lär vi aldrig få veta! Buren står iallfall tom nu. Får se om hon kanske kan få två nya av tomten. Vem vet!? :)

Kommentarer
Postat av: maja

Livet har många trevliga stunder som man ofta glömmer bort. Hoppas Ida inte är så lessen mer.

2009-11-04 @ 18:06:50
URL: http://maja-mittlillajag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0