Svininfluensan...

Jag har inte brytt mig så mycket om svinflunsan men nu börjar jag bli rädd. Media skriver så mycket och tar bara fram alla dödsfall och om vi i sverige inte gör nåt fortare kommer vi hamna som Norge som nu är värst drabbat i norden. Jag vill inte att mina barn ska drabbas utav den där influensan. Mina små, dom är i riskgrupp för allergi och noah har astma. Men det är inte deras tur förns 26/11. Helt sjukt. Jesper har fått ta den för en vecka seda jag får väl ta med allmänheten. Mina barn och många andra barn skulle väl haft för längesedan. Jag förstår faktiskt inte vad dom prioriterar. Man är ju så rädd om sina barn. Samtidigt som jag tycker att vaccinet är lite läskigt när man inte vet vad det är riktigt. MEN det är ingen i hela världen som dött utav vaccinet det är utav influensan dom dör. Lika bra att ta den! Man skulle nog aldrig i Sverige ge barn en medicin som skulle vara livsfarlig och dödlig. Ingen!

Nå ja min åsikt om det där...

Har gått min sista vecka på socialförvaltningen. Har trivts såå bra. Har gått med en LSS- handläggare vilket har varit givande för mig. Har lärt mig mer om lagarna vilket jag är mycket tacksam för. Nästa vecka som för övrigt är den sista ska jag gå med en enhetschef på ett äldreboende här i falun. Ingen dröm kanske men jag kanske ändrar mig och går en ledarskapskurs och lite ekonomi sen. Mycket liten chans men man vet aldrig ;).

Nu är det fredagskväll och jag är trött. Snart blir det nog sova för mig! Imorgon blir det kalas på Benjamin som fyllt 1 år i veckan...

Jooo, en sak till Ida är så himla duktig. Man blir så himla stolt över den smarta lilla flickan. Hon plusade för det första ihop att 3+1 är 4 helt på egen hand. Sen kan hon skriva mer än sitt namn nu och har bra koll på siffror hur man skriver dom. Även bokstäver skriver flera ord nu. Kan man bli annat än stolt???

Kommentarer
Postat av: Elin

duktiga Ida! :)

2009-11-14 @ 09:52:21
Postat av: maja

hon är duktig. det finns massor med spel som man tränar både matte och läsning som är roliga och lärorika

2009-11-14 @ 14:16:31
URL: http://maja-mittlillajag.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ja det är ju så kul att hon vill själv. Hon lärs sig till och med på egenhand. Inget man räknar med att en 4 åring ska kunna. Hon har ett intresse. Han vissa saker i kloclan också, om den är på en heltimme. :D

2009-11-14 @ 19:12:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0