Tonåring redan vid 4 år??

Jag får vara glad att jag inte är gravid nu. Med tanke på svininfluensan. Dessutom n-r man har fött sin lilla bebis så har dom infört besköksförbud på falu bb. Är pappan förkyld eller visar symtom så får han inte vara med vid förlossningen. Det kaninte vara så roligt. Jobbigt att föda utan pappan vid sin sida och stackars pappan som missar den upplevelsen.

Barnen är hos dagmamman och jag har pluggdag hemma. Det är alltid lika svårt att försöka koncentrera sig endast på pluggandet.

Annars så händer det inte så mycket faktiskt. Livet rullar på i lagom takt men det går lite för fort ibland. MEd tanke på att lilla Ida faktiskt fyller 4 år om en dryg månad. Vart tog den tiden vägen. Tiden med Ida som bebis. Det försvann fort, det är ju till och med svårt att fatta att hon varit en liten hjälplös bebis. Nu är hon en tuff tjej men stark vilja och stort pratbehov haha..
Bara i morse när jag gick upp till IDas rum för att ta fram kläderna hon skulle ha. Då säger hon till mig att inte lägga mig i :O. Hon klarade minsann att ta fram kläder själv. Förklarade för henne att dom skulle ut i skogen med dagmamman och att klänning och strumpbyxor är olämpligt då så hon igen åt mig att inte lägga mig i och att jag kunde gå från HENNES rum. Men jag fick iallfall på henne jeans och en tröja. Hon är som sagt väldigt medveten och bestämd min lilla dam.

Noah är inte så dålig han heller. Han har kommit in i "MINNE; MINNE" perioden alltså MIN, OAS bil. Ida får inte vara i hans bil heller så gärna. Nå ja man vet ju att den perioden går över så småning om :)...

Nu ska jag ta en dusch innan jag ska läsa lite till innan barnen och sambo är hemma igen.

Ikväll blir det lite wii spelande det ska blir roooligt :)...



Lilla Ida snart 4 år


Kommentarer
Postat av: maja

söt unge

2009-09-01 @ 17:27:16
URL: http://maja-mittlillajag.blogspot.com
Postat av: Emma

Jag är gravid och ska få barn i början av oktober, ca... Pappan får vara med på förlossningen med förkylning/symptom, men han får inte komma med upp till BB.... Detta var den information vi fick från barnmorskan igår. Det känns ju inte optimalt, men det kommer nog att fungera. Känns ju lite tråkigt att han ev inte skulle få komma med upp på BB men då får någon annan (t.ex. min mamma eller pappa el.dylik) vara "stand in" och hjälpa mig. Det känns ju skönt...! Ville bara tydliggöra detta... Jag hoppas verkligen inte att jag eller någon närstående får svininfluensan! Och absolut inte nu när man får en liten...! Tack för en bra blogg!

2009-09-02 @ 17:58:51
Postat av: victoria

oki Emma :)... Det var ju bra iallfall. Inge roligt att föda sitt barn utan pappa det är ju en upplevelse för båda :). Lycka till med din förlossning och att ni håller er friska. Du ska ju uppleva bland det bästa som finns :D...



2009-09-02 @ 21:58:16
Postat av: Sandra

Jodå, flickor är tonåringar från fyra och framåt. Kul :-/ Min sexåring har helt klart PMS också, tydligen ska flickor redan vid 6-7 års ålder kunna börja ha hormonstormar en gång per månad, och jo tack, det har vi märkt! Hoppas allt är bra med er annars, vi har en "MIN"-kille hemma också ;-)

2009-09-07 @ 15:01:41
URL: http://zandrisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0