Tack!

Sitter här igen m ed mina kära böcker. Känner mig mer peppad idag. Tack för alla snälla kommentarer och att ni tror på mig!
Har lämnat barnen för en stund sedan så jag får plugga i lugn och ro. Dom ska tll näs och träna inför lucia. Ida längtar tills hon får vara lucia. Jag hade tänkt att hon skulle vara pepparkaka som förra året. Hon kan ha kläderna fortfarnade. Men en dag när hon varit hos Liselotte så kom hon om sa att hon ska vara lucia. Jag frågade Ida om hon visste vad en lucia var för nå! Japp sa hon, det är en flicka med ljus i håret i en krona, hon är lite tokig. Men en sån lucia vill jag vara. Så klart hon ska vara lucia.
Noah får vara en liten tomte. Det passar honom perfekt!!

Nu tänkte jag lägga in lite kort. Sen ska jag plugga massor! Vill bli klar med en del utav tentan idag. Den enda jag har grepp om igentligen.

Jo en sak till... Här om dagen åkte jag buss med hela familjen. Vi lämnade bilen hemma. Vid haraldsbogymnasiet står massor med ungdomar som ska åka buss. Alla dörrar öppnas och det strömmar in folk. Vi blir mosade flera gånger där vi sitter på barnvagnsplatsen. Noah slår i huvudet i fönstret, Ida får panik och vill hem. Inte så konstigt då hon har en stor människa som nästan sitter i hennes knä. Hon fick panik. Våran vagn den blir helt ihop tryckt. Hela sufletten är sne nu. Den går inte att fixa till heller. Man kan ju fråga sig om dom verkligen behöver släppa in så mycket folk. Dom åker faktiskt gratis och det går en buss varje kvart. Jag betalar för att få åka. Hade det hänt en olycka på vägen mot stan så hade det gått dåligt kan jag säga. Jag har iallafall skickat ett mail till dalatrafik och klagat. Jag fick svar idag och ansvarig trafikledare ska höra av sig till mig. Hoppas det löser sig. Är mest irriterad över att vagnen ska gå sönder och att mina barn ska bli så skrämda!!! ARG!!

 Noah provar mössan han hade på bb. Den är lite för liten nu :)

 Ida fixar gurkan till salladen, Noah äter därimot upp gurkan...

 Ja vad säger man? Jag och sis hade lite tråkigt i bilen hem från ullared.

 Barnen tittar efter snön...

 När jag satt upp en tofs på Ida så pekade Noah på sitt hår och sa dä, dä. Han ville också ha. Lyckan                           blev total...

 Ida bara Ida...




Så vacker...

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vilka goa ungar :)

2008-12-04 @ 09:53:52
URL: http://jeslar.webblogg.se/
Postat av: mela

Sötungar!



Och vad kul att du känner dig peppad :)

2008-12-04 @ 11:29:00
URL: http://melano.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Härliga kort på barnen. Noah ser verkligen lycklig ut i tofs :) Låt barnet ha det jämt, man ska tänka i genusperspektiv :)

2008-12-04 @ 14:46:39
Postat av: Mia

Vad söta din barn är...=)

2008-12-04 @ 19:46:59
URL: http://huset.zinknet.se
Postat av: Sofie

hm snyggt kort på oss hörru..:P usch!! men Ida och Noah är ju söta iaf som alltid..:)

2008-12-04 @ 21:45:22
Postat av: Elin

ojoj, såg farligt ut med kniven där! ;P

2008-12-04 @ 23:20:53
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0