Här var det magsjuka!! Uppdaterad blogg!!

Då var det våran tur jag som tyckt det varit så skönt och OTROLIGT att vi klarat oss så här långt. Ida blir hemma från dagmamman hela den här veckan. Hon ville inte ha Ida ;).
Min mamma kommer och hämtar Ida idag. Jag skulle nämligen till mitt jobb och diskutera hur framtiden blir. Med en kvinna som bara är där just idag. Sen skulle jag jobba i kväll också! Men nu blev det ingenting utav det. Men hon ska ringa mig under dagen. Min mamma och Sofie skulle vara här och ta Ida undertiden så jag fick åka dit men nu blev det inte så. Ida blev lite ledsen när momojj och ofii inte skulle komma. Men då ringer mormor till Ida och säger att hon ska få sova där i natt :). Ida är glad igen! Ida mår bra nu iallfall. Hon åt välling redan igår kväll. Tror det är en snäll magsjuka.

image87
Nya favorit sysselsättningen... Syrrans lego :)

     
En glad kille och en magsjuk tjej!!


Uppdaterar lite. Pratade nyss med hon som har hand om förflyttningarna för dom som inte vill jobba hos carema. Det var inget positivt samtal :(. Jag har INGENTIGN att säga till om. Dom kan placera mig vart dom vill. Jag får bara tacka och ta emot. Det här känns jättejobbigt. Min stressmage och stresshuvudvärk kommer bli min död :(. Vad ska jag göra orkar inte. Jag vill ha en trygg arbetsplats. Hamnar jag ute i linghed eller bjurs så får jag ta det eller vara utan typ. Dom tar inte nå som helst hänsyn om man kan ta sig till jobbet eller inte. Det är verkligen att tänka på sin personal. Att vi som arbetar mår bra det är skit samma. Jag blir så arg ledsen och besviken. Vad ska jag göra. Ska jag stanna på carema och ta tjänstledigt, söka jobb som en tok eller försöka börja plugga. Sen då när tjänstledigheten är slut vad händer då? Nej jag måste göra någonting åt detta. Nästa vecka ska jag ta mig till arbetsförmedlingen och höra mig för! Tar nog det här året hos carema för att känna på men jag tänker inte stanna. Men om jag ska kunna njuta utav att vara hemma med helt underbara Noah så lär jag nog göra så. Annars kommer jag oroa mig trasig. Jag ska draut på min mammaledighet så länge det bara går. Får ju jobba extra hos carema också kanske lite på Jespers jobb. Får se vad som händer! ¨

Just nu mår jag hemskt illa. Orkar inte!!!
Noah är ledsen. Har inte tid att vara sjuk.
Jag skulle ju till IKEA i morgon :(.

Saknar min lilla Loppi också. Men hon har det skoj hos mormor och morfar!!




Kommentarer
Postat av: mamma

Ida har det bra. Ta hand om Noah och dig istället.
Det fixar sig till slut det brukar det göra!

2008-02-27 @ 17:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0