Alopecia Areata

Jaha då har jag varit hos doktorn. Fick veta vad som var felet ganska snabbt. Svaret var självklart. Men ett svar som var både skönt och skrämmande. Har fått en sjukdom som heter alopecia areata. Ni får googla på det om ni vil lveta vad det är, orkar inte skriva en förklaring :). I mitt fall är det inte så illa och jag hoppas det inte blir mer. Läkaren sa att det verkade ganska bra iallafall. Men för mig känns det inge vidare. Måste vänja mig vid tanken.


Nee nu ska jag göra mat till barnen!

Hej då!!!






Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh gumman vad jobbigt! Kram!

2008-07-20 @ 10:47:05
URL: http://zandrisens.blogg.se/
Postat av: Anette Gellerstedt

Hej

Jag kan bara hålla med dig om att det är fruktansvärt jobbigt. Själv jobbar jag inom vård och omsorg håller på att utbilda mig till undersköterska. Mitt i allt detta så dyker en mystisk sjukdom upp. Just det Alopecia Areata. Är medelålders och min största fruktan nu är att jag ska bli av med allt hår vilket jag nu inte vet i dagsläget. Var till läkare i fredags och får därifrån en remiss till hud så får vi se vad som sker. Det jag har gjort i förebyggande syfte var att skicka efter en snygg peruk för att ha vid något festligt tillfälle som nu kan komma till mer nytta än vad jag trodde. Mitt ord ge inte upp du är samma person oavsett hår eller inte

2008-08-23 @ 20:29:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0