Ett minne blott...

Ida sluade med sin napp idag. Hel plöslig och ovänat. Hon hittade en gammal napp som jag sa åt henne att gå och kasta. Hon var tveksam sög lite extra på den men slängde den sen i den stora sopsäcken. Sen hittade hon en alldelens ny napp som hon hämtade och talade om för mig att den också ska kastas för hon skulle sluta med napp.
- Mamma det är bara bebisar som har napp, jag är en stor tjej nu!

Kände mig lite tveksam att det skulle gå så bra. När det väl blev läggdags så talade hon om för mig att hon inte ville ha napp bara Ior!
Nu är jag en stolt och glad mamma! Min duktiga duktiga lilla/stora tjej. Nu är det bara att få henne att sluta med blöjan också.

Hoppas det håller i sig och funkar bra nu :)! Väntar mig ett återfall... Mendå ska jag vara hård. Fast det kommer skära i hjärtat så klart!




Bebis Ida med sin älskade napp!!

Kommentarer
Postat av: mamma

det går nog bra har hon bara slutat så saknar hon den inte längre

2008-06-26 @ 22:34:37
Postat av: Anna

Vad duktig hon är! Det är värre med Tilda som suger på tummen..Får väl prova med Stoppochväx eller nå..

2008-06-26 @ 22:55:23
URL: http://tildafreja.blogg.se/
Postat av: mamma

hur gick natten utan napp?

2008-06-27 @ 10:13:39
Postat av: mela

åååh, duktigt ida!



Här har engla-li glömt nappen helt. (Hon var ju lite orolig att somna den första veckan, svårt att komma till ro) Hur gick natten?

2008-06-27 @ 10:33:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0