Sjuklingar på backberget!

Inatt vaknade vi utav en förtvivlad Ida. Hon hade så ont i huvudet. Ögonen for som flipperkulor hon hade svårt att fokusera på mig. Hennes temp låg på 38.8. Blev lite smått orolig faktiskt tyckte hon var lite konstig. Men efter alvedon så sov vi alla till kl9 i morse. Nu ligger hon i soffan och har ont i huvudet igen och febern är åter hög. Klagar över ont i öronen också. Vet faktiskt inte vad jag ska göra.Alvedonen hjälper inte. Nu känner man sig riktigt hjälplös. Men hoppas på en piggare Ida imorgon. Noah är det fart på han plöjer runt och stör sin syster som försöker vila i soffan. Ska nog sätta på hennes favorit film. Är man sjuk så är man.

Idas marsvin som inte ens är ett år gammal är jättesjuk. Vi matar henne med extra c vitamin och allt vad man ska för att hon ska piggna på sig. Men tyvärr så tror jag vi kommer förlora henne. Det blir sorgligt. Hon är ju så ung. Ida kommer bli ledsen hon är redan väldigt bekymrad!

Igår var jag med mina systrar på stan. Vi åt på etage dom har bra veggi mat där. Sen shoppade Sofie lite. Själv har man ju inte råd med någonting. Beställde en bok på bokhandeln att åldras i backåkers mm den låter jättespännande. Tråkigt att inte kunna göra någonting roligt för pengarna. Har köpt böcker för drygt 1300 till den här kursen välfärdspolitik. Men jag är ju så glad ändå. Har ju faktiskt klara mina första två tentor i mitt liv. Det är jag riktigt nöjd med. Gick och studsade på små rosa moln igår. Allt kändes så bra! Nu ska jag bara se till att fixa välfärden också :)!

Nu nu blir det sjöjungfrudags här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0