Min väg till studier...

Åttonde januari 2009 och jag har haft den här bloggen i ett år. Hade ju en annan innan men den här är roligare. Kul fakta? Det har ju inte hänt så mycket under ett år måste jag säga. Visst det händer en del i livet som mamma. Men det är mest framsteg hos mina älskade barn. Men jag har ju börjat skolan också. Det är stort. Vet inte hur många år jag har sagt att jag ska börja plugga. Men det har liksom inte blivit av. I år är det 8 år sedan jag tog studenten. Men man ska veta vad man vill med livet också. Kan inte bara ta en utb och tro att det ska bli bra. Har länge tänkt på sjuksköterska men jag vill inte vara mer i vården på det viset. Obekväma tider och allt där till. Ville jobba med barn men det är ju inte säkert jag hade hamnat på en barnavdelning. Så nepp ingen sjuksköterska utav mig. Förskolelärare hade jag på g ett tag också men det känndes inte alls rätt. Sen hade jag dietist länge också. Men kan jan inte plugga så långt borta. Vill inte flytta, jag har ju byggt upp mitt liv här. Det går helt enkelt inte. Passar inte med barnomsorg och en sambo som jobbar dumma tider. Fick helt enkelt välja bort det. Sen har jag ju tänkt på socionom länge men det är lika där. Utbildningarna ligger långt borta vilket inte passar mig som sagt. Men så hittade jag en utbildning här i Falun socialarbetarprogrammet, provade att söka tänkte att det kanske var svårt att komma in hade hört det. Inte kom jag in heller. Men samma dag som uppropet så ringde en  kvinna och sa att en plats fanns till mig om jag ville. KLART jag VILLE. Nu går jag där pluggar så jag blir gråhårig. Förhoppningsvis eller det är väl ganska klart att det ska bli ett socionomprogram. Vilket jag tycker känns så bra. Då blir jag ju socionom trots allt :).


Sen har jag ont i min tunga också. Stackars mig :)....!

Kommentarer
Postat av: mamma

du har varit duktig jätte duktig som bestämde dig till slut och kämpar trots att du tycket att du inte fattar nada.

2009-01-09 @ 07:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0