Våren är på g med stormsteg....

Idag har jag och barnen varit till familjecentralen här i Falun. Ida skulle på 5½ års kontroll inför skolstart. Hon fick klippa och rita olika former. Hon tyckte då det var alldelens för lätt så hon fick även rita en flicka :). Hon klarade det galant. Hon hoppade på ett ben och tyckte även det var en alldelens gör lätt utmaning. Hon följer kurvan i både vikt och längd sedan hon föddes. Läkaren så att det såg perfekt ut, min Ida är perfekt. Sen kom den där sprutan sist av allt. Men hon sa inte ett ljud då heller. Tittade bara på den och ryckte på axlaran :o. Vad har hänt men min tös. Det var ju samma sak förra veckan när hon skulle ta hål i öronen. Jag har ju frågat henne att tag om hon vill, men hon har hela tiden sagt ett bestämt NEJ! Men en dag förra veckan när vi var på kupolen såg hon ett par fina örhängen. Jag talade om för henne att hon kan inte få sånna förns hon tagit hål i öronen. Men då gör vi det NU sa hon bestämt. Med bestämda steg gick vi mot hårsalonen där de gjorde hål i öronen, det gick sååå bra. inte ett pip från henne. Nu är hon så stolt och en liten strasspärla glittrar på hennes öronsnibb :).

En sak som är drygt just nu är pollen, jag har känt av den i några veckor men nu är det jobbigt. Det kliar och näsan rinner. Man känner sig förkyld men ändå inte... Men det positiva med det är ju att våren är på väg.

Såg igår att några buskar börjar slå ut och vårblommorna blommar förfullt. Helt underbart är det, tjohoo!!

Nu ska jag fortsätta städa lite, sen blir det ut på gården och pyssla lite, om nu Noah blir lite piggare. Ida ska fortsätta träna på att cykla. Där har tösen INGET tålamod alls, livrädd är hon!!!

Kommentarer
Postat av: Maja

härligt med Ida som är så duktig :) undrar varifrån hon fått sitt icke tålamod i från??????

2011-04-14 @ 19:03:55
Postat av: Vickis

Ja inte är det från mej :)

2011-04-14 @ 23:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0