Väntar på besked

att gå och vänta på ett besked är väldigt plågsamt. Kollar mailen flera gånger per dag men inget mail har kommit in. Hoppas fortfarande men börjar tveka mer och mer för varje dag. Skolan känns inte nå rolig eller givande längre om jag inte får mitt besked snart, med beskedet om det nu är positivt kanske ger mej mer energi och lust :).
I veckan har jag varit i Avesta en sväng. På tisdagen var vi på bio, svinalängorna. En mycket bra och tragisk film. Värd att se, kanske får mänskligheten ett hum om vad som faktiskt försigår hos familjer, kanske hos din granne eller hos din bästa vän. Tyvärr är det vanligare än vad man tror. Men som sagt gå och se den, men ta med dej näsdukar. Sen på onsdagen åkte jag Ida, Elin och Lovis till eskilstuna för att klippa oss hos Elins kompis Emma. Vi satt på hennes salong hela dagen och åkte hem nöjda med våra "nya" frisyrer :).
Igår blev Noah betydligt mycket sämre i sin förkylning, han sov hela förmiddagen och hade fruktansvärt ont i sitt lilla öra. Han hostade så det lät som lungorna skulle komma upp. Senare på eftermiddagen ringde jag 7711 för att få lite råd om vad jag skulle göra då varken alvedon eller näsdroppar hjälpte min prins. Dom tyckte vi skulle komma upp så läkaren fick ta sig en titt på honom. Vi fick en tid kl 17.30 och åkte hem 17.45 med recept på penicillin. Han hade rejäl öroninflammation på vänste öra och lungorna lät inge vidare. Nu hoppas vi på en piggare Noah inom några dagar. Det märks tydligt att ha inte är sig lik, inte alls samma energi som vanligt. Nog om det!
Ikväll ska vi mysa framför melodifestivalen och äta lite gott. Men nu ska vi äta ( hör och häpna ni som vet att jag är imot halvfabrikat och sånt) ravioli på BURK haha! Men jag hittade vegetarisk ravioli, måste testa ju :).
Ha en trevlig helg och vet ni, lämna gärna era bloggadresser ni som läser, det vore roligt :)

Kommentarer
Postat av: Jessica Bergander

Lycka till Victoria & jag håller tummarna för att du får ett positivt besked på mailen :)



Hoppas ni får en mysig lördagkväll!

Kram

2011-02-05 @ 18:59:25
Postat av: lin

usch vad de där vänta på tentaresultatdagarna kan kännas långa ibland!!

Snart får du ett positivt besked!



Stackars lilla Noah, hoppas att penicillinet ger effekt snabbt!



kram!

2011-02-06 @ 12:39:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0