Mitt år 2010

Idag har jag städat å städat. Min rygg är helt slut nu. Men det är rätt behagligt när det är klart. Nu sitter jag i lugnan ro i soffan med en stoor skål popcorn och en kall cola, mums :). Har väl ingenting att skriva igentligen. Kan ju faktiskt ta upp lite om mitt år, året 2010..

2010

Året började lite konstigt men det löste sig och blev fortsatt bra. Fortsatte kämpa med skolan, vilket jag klarade trots att det varit kämpigt den senaste tiden. Under sommaren blev vi en till i familjen, lilla Viggo flyttade in hos oss dagen innan midsommar. En go lite hund, en blandras mellan lhasa apso och powder puff. En allergivänlig krabat som jag inte känner av. ÄNTLIGEN fick jag min vovve och mer tur kunde jag inte ha. Jobbade ännu en sommar på Carema orkidé, trivs så himla bra där. Bra arbetskamrater och goa hyresgäster.

Hela första halvåret av 2010 gick jag och väntade på att få bli moster för första gången. Spännande var det, min syster Elin och hennes sambo Fredrik väntade en liten flicka. En kväll på jobbet alldelens innan jag skulle packa ihop för att åka hem ringde min syster efter att ha gått över några dagar att hon fött en liten flicka som fått namnet Lovis. Det är den mest underbara bebis som finns. Jämt glad och nöjd, hon får mej att må bra.

Sen har jag ju mina egna små barn som inte längre är så små, under 2010 fyllde Noah 3 år och Ida 5 år. Ida börjar verkligen bli en stor tjej nu. I slutet av året fick vi papprena om att hon ska börja förskoleklass, helt otroligt. Våran lilla tjej ska bli en skoltjej. Hon väntar med spänning.

Annars har det varit ett bra år i övrigt. Ingen som är mig nära har lämnat jorden utan vi är friska och krya. Det är jag glad för och det betyder mycket. Nu hoppas jag 2011 blir det lika bra år. Men tyvärr började det inte så bra, men det gjorde inte 2010 heller. Det får vi se om ett år, hur det blev :)...



Nykomlingarna 2010 <3


Kommentarer
Postat av: Kajsa

:) vill bara berätta.. började socialarbetarprogrammet i höstas o när det i dec var dags för hemtenta i välfärdspolitik höll jag på o bryta ihop helt o fullt. googlade för att hitta tips o kom då fram till din blogg. ganska otroligt ju :) så.. har med spänning lusläst dina upplevelser av högskolan (känner igen mej massor) och gillar ditt sätt att skriva om plugg o familj, med ALLT vad det innebär. Kram! Kajsa

2011-01-23 @ 14:45:17
Postat av: Victoria

Va roligt att du hittat min blogg :). Ja det är ett bra program men tufft imellanåt. Lycka till med dina studier :)

2011-01-23 @ 19:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0