Igår blev Johanna mamma...

Igår morse innan jobbet fick vårat marsvin Johanna 4 små söta ungar. Dom två första hann vi inte se när dom kom, tyvärr var dom döda när jag hittade dem. När den tredje ungen ploppa ut var vi med och tittade, hjälpte den ur fostersäcken då mamman verkade stressad, även tredje bebisen föddes död. Vi såg på Johanna att hon inte var klar än, ut kom en liten bebis till som ledvde, Jesper fick massera och öppna fostersäcken på den lilla. Johanna hade tuggat av tassen på de två första bebisarna. Tyvärr så är inte Johanna så duktig att ta hand om sin unge. Vi får handmata varannan timme ungefär med längre uppehåll på natten. Ungen är pigg och skriker h*n verkar må bra. Vi introduserar ungen och mamman för att hon ska förstå vad det handlar om. Hon slickar och tvättar ungen men vill inte dia... Men vi kämpar vidare, klart Hero ska bli ett tufft och starkt marsvin :).
 Johannna gravid, liknar en diskus ;)

 Förlossning pågår :)

 Mor och unge

Idag ska jag försöka se om det är en flicka eller pojke, det är inte så lätt att se, men vi tror det är en liten kille :)
Tog en bild på "änglarna" men vill nog inte lägga upp den här, kanske någon som tycker det är otäckt. Men dom var fina och alla i olika färger en såg ut som mamman, en var vit och brun, en svart och vit och ungen som överlevde är en kopia av sin pappa. Så vi vet vem pappan är du iallafall :).

Jaja nog om det! Här om dagen var Lovis på besök med sin mamma och moster Sofie. Det var trevligt vi gick på stan och köpte en present till Lovis som jag är så nöjd med men det är en hemliis ;). Iallafall så går Lovis nu, och hon fyller ett år på tisdag. Liten blir stor, fattar inte att det är ett helt år sedan som hon föddes. Ojoj....


Dessutom så fyller Noah 4 år om ca 2 veckor, min lilla Noah. Han önskar seh en motorcykel eller en röd bil, känns lite dyrt och olämpligt till en 4 åring ;).


Nu ska jag mata min bebis haha ;)...









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0