Säg IDA!!

Vet inte vad jag ska skriva men ångesten är  hemsk nu. Tenta ångest. Min första tenta någonsin. Alla säger ju att det inte är hela världen att kugga men usch va hemskt att ha den hängndes över mig i en hel evighet. Huu! Vill klara sociologin skinande. Men det är svårt. Sociologi är ingen dans på rosor. Det är väldigt intressant men det mesta är helt nytt för mig. Många nya begrepp och ord. Teorier och gubbar. Imorgon ska jag analysera runt 3 noveller enligt sociologiskt tänkade. Jag får ha med mig böcker och anteckningar men det känns jobbigt ändå. Tyvärr har jag svårt att tro på mig själv. Någonting som jag måste jobba med.
Förhoppningsvis så ska min utbildning bli en socionom utbildning innan jag gått ut. Tror faktiskt det börjar närma sig nu. Ska på en föreläsning om det i början på oktober.

Min lilla Noah har lärt sig ett nytt ord. Ett ord som han kanske skulle ha kunnat vänta lite med :). Ida är lite besviken på att han inte kan säga Ida än. Därimot säger han råtta. Haha... Ida sitter mitt emot honom på golvet och bokstaverar högt I.D.A IDAAAA. Men säg ida då...
Snart är det 3 års kalas här hemma. Om 1½ vecka. Hon längtar massor. Hon vill ha en princessklänning och en bil som går fort.
Förra veckan i skolan pratade jag lite med en tjej. Vi kom in på våra barn. Jag fågade hur gammal hennes dottar var och det visade sig att hon blir tre den 8 oktober och Ida den 5 oktober. Alltså åkte jag hem dagen inna hon födde sin dotter. Lite roligt. Nu går vi samma utbildning. Våra döttrar var nästan bb kompisar :). Men vad jag svamlar nu. Det är nog nerverna.
Ska iallfall åka till leklandet en sväng snart innan Jesper åker till jobbet. Sen blir det att plugga hela kvällen! kul...






Kommentarer
Postat av: Sandra

Usch ja, minns tentorna med ångest, var jättejobbigt! har också hört ett det är på G att omvandla utbildningen, håller såklart tummarna både för det och för att du ska fixa tentan! Och du, det är första delen av sociologin som är lite smådryg, sen är det sjukt kul!!! Massa kramar!

2008-09-25 @ 14:23:55
URL: http://zandrisens.blogg.se/
Postat av: mamma

du fixar det. ta det bara lite lugnt, jag tror inte att någon som ska skriva tentan är helt cool KRAM

2008-09-25 @ 14:46:50
Postat av: lin

hallå!!

håller med din mamma, de första tentorna är inte roliga men det blir bättre sen!!

Men du är så duktig som utbildar dej och du kommer att få ett bra jobb sen!

Själv är jag mellan jobb och fick för en stund sen avslag på en ansökan, känns lite trist hade verkligen hoppats på det jobbet!



Otroligt fina kort på barnen också!!!!

Kanske vi kan få till en träff snart???

Kraaam

2008-09-25 @ 15:44:04
URL: http://ohrnnastet.blogg.se/
Postat av: Elin

det kommer gå fint det där! tänker på dig och håller tummarna! :)

2008-09-25 @ 21:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0