Sjuka barn är heeelt normalt!

Nu är jag så arg att det kokar om mig... Vad har man sjukvårdsupplysningen till om dom inte vill hjälpa. Människan pratade med mig som om jag inte vet någonting. Jag har en äldre dotter som haft alla dess möjliga virussjukdommar. Jag vet vad jag pratar om. Nu är det Noah som är sjuk och hans ögon är knallröda och geggiga misstänker öronvärk då han är ledsen och tar sig för öronen. Han har feber och varit förkyld i en månad minst. Men det är så j*vla NORMALT... Det är bara att stå ut. Men skulle man det som vuxen. Ha en hemsk klåda i ögonen och ont i öronen. En näsa som rinner konstant och en hosta som river upp lungorna hela nätterna?!
Men människa i telefonen säger att så är det. Han går på dagis och då får dom virus. Ja det vet jag. äter igen talade jag om att jag har ett äldre barn som varit väldigt mycket sjuk. Men Noahs förklning började innan han började hos dagmamman. Det är en månad sedan. Jag blir så less. Varför kan man inte få hjälp. Se sitt barn ha ont och må dåligt är bland det värsta som finns.
Nej akuten vill inte ta emot patienter. Jag skulle ringa till vc om det inte blivit bättre under helgen. Varför skulle det bli så himla mycket bättre under den här helgen när han varit så här i en månad. Tur att en okänd människa i telefonen vet när mitt barn är sjuk. Det är ju tur det hur skulle det annars gå. Jag som mamma vet nada!

Nu är jag så irriterad!! Ska lugna mig med en kopp te och kolla på bolibompa med mina klimpar!!!

Tentan tar vi en annan gång ;) Den var allt annat än lätt!

Kommentarer
Postat av: sofie

Usch stackars lilla Noah!:(

2008-09-27 @ 11:31:03
Postat av: lin

ja den där telefonlinjen är hopplös, ofta kan man undra vad de har satt för folk där!

Jag ringer i stort sett aldrig dit mer utan åker in istället!!

Han ska såklart inte behöva ha ont så länge och abslout inte behöva äta medicin under så lång tid!

STOR kram till er och krya!!



2008-09-27 @ 12:57:18
URL: http://ohrnnastet.blogg.se/
Postat av: Helena

Läkare fungerar ofta så. Barn, färäldrar och åldringar lyssnar dem inte på. Det är bara personer som inbillar sig saker och överdriver. Allting är normalt enligt dem. Det är normalt att vara 12 år se ut som ett spjälstaket väga 21 kg och ha magsjuka minst en vecka varje månad i tio års tid. Det var normalt enligt dem.

Vill man ha hjälp åt sina barn eller åldringar så får man slåss mot sjukvården tills man förhoppningsvis hittar en läkare som lyssnar på en. Den första läkaren som lyssnade på mig och mamma räddade livet på mig. Hade jag inte dött av näringsbrist hade jag tagit livet av mig för jag orkade inte må och se ut som jag gjorde.

2008-09-28 @ 08:44:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0