Jobb, renovering och sommarlov!

Nu är det sommarlov, från skolan iallfall. Ska ju jobba hela sommaren men det ser jag framemot. Ska bli skönt att få in riktiga pengar och vara ledig när man kommer hem. Var väldigt skoltrött nu på slutet. Helt tom i huvudet. I morgon är min första arbetsdag på mitt schema. Börjar 8.00 :)!

Nu har vi satt igång med renoveringen här hemma. Ska göra hallen uppe och nere, trappen och Noahs rum. I Noahs rum har vi valt sjärntapeten från keek-a-boo den med blåa ränder i. Trappen är ett hemkt jobb. Det har nämligen legat en heltäckningsmatta i den som vi rivit bort. Men att få bort mattlimmet är inte det lättaste. Köpte vit färg till den idag. Kommer bli toppen. Har inte riktigt bestämt oss för hur det blir i hallen. Kanske samma som i köket eller v-rummet. Tror nästan det blir snyggast!

Källa: http://www.midbec.se/undersidor/kollektionssidor/keek_a_boo.html


Nu ska vi strax gå till lekparken på vårfest med dagmammorna! Inte nå roligt väder precis. Hade ju varit mer motiverande om det varit sol och varmt. Men vad gör man inte för barnen. Får ta en varm kopp te sen när barnen koppat till sängs :)!

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag har haft uteslöjd med eleverna och snart ska jag åka och titta på Sofie när hon spelar, trots regn, men vad gör man inte för barnen.:)

2009-06-10 @ 17:37:56
URL: http://maja-mittlillajag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0