Skoltrött

Nu är jag riktigt riktigt skoltrött. Har dåligt med energi och motivation kvar till att öppna böckerna. När jag läser så kommer ja på mig själv att inte ha någon aning om vad det står. Bara att börja om från början. Jag tycker verkligen at juridik är jätteroligt och lösa problem. Men inte nu.. Jag vill ha ork till det också. Men snart är teminen över. Hoppas på ett bättre skolår nästa termin. Termin 2 har varit tung, väldigt tung!

Idag har ett marsvin dött för oss. Det lilla som vi fick här i vintras låg i furen och var helt slut. Hon låg och krampade lite och gnydde. Så hemskt. Lilla lilla liv! Hon var ju pigg i morse, satt och tvättade sin mamma. Nej det är faktisk jobbigt när djur dör. Även fast det är ett litet marsvin. Blir väl begravning imorgon då. Ida tycker inte om när hennes marsvin dör. Får se vad hon säger imorgon när hon får höra vad som hänt.

Helgen har varit väldigt lugn. Har varit mamma, pluggat, städat. Pluggandet har tagit stor del. Ida tycker jag är så tråkig. Men nu har hon börjat plugga också. Hon säger åt mig att vara tyst för hon pluggar, efter en stund slår hon ihop sitt lilla hello Kitty block och suckar högt - Det är tråkigt att plugga, nu ger jag upp....
Undra vart hon har hört det ifrån haha.

Joo, ifredags var vi ju i furuvik. Åkte dit med öppnaförskolan. Barnen hade jätteroligt. Men Ida är en liten fegis. Noah han åkte dock en karusell med mig. Vi satt i en bil som åkte runt på en bana. Han satt som ett ljus och styrde bilen framåt. Han njöt min lilla skrot! Kanske kan ladda upp bilder imorgon om jag hinner. Det var en lyckad dag även om det var lite kallt och ruggigt. Men med goda vänner och sin älskade familj så kan det bara bli bra!

Nu ska jag sova, skola hela långa dagen imorgon! Sista skolveckan nu. Satsar nog på tenta den 5 juni.. Lika bra och ta all tid jag kan till att plugga. Denna tenta ska jag fixa även om jag HATAR salstentor. Det är det värstaste som finns. Blää!! Inte bra för hjärtat och sånt där ;)...

Natti natti kram!

Kommentarer
Postat av: mamma

skolan är alltid värst när man ser slutet. Det är bara att bita ihop den sista veckan.

Stackars Ida som ska få veta att det lilla marsvinet har dött:(

2009-05-25 @ 06:57:02
URL: http://maja-mittlillajag.blogspot.com
Postat av: Sofie

snaart är det slut på skolan för den här terminen! :) lite tidigare för mig dock..;) nej men du är duktig som kämpar på kära syster. ses vi på fredag! :)

2009-05-26 @ 22:15:12
Postat av: Sofie

snaart är det slut på skolan för den här terminen! :) lite tidigare för mig dock..;) nej men du är duktig som kämpar på kära syster. ses vi på fredag! :)

2009-05-26 @ 22:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0