Framtiden!

Veckorna bara flyger förbi jag hinner inte riktigt med. Men skolan flyter på så gott det går. Har tappat lite lust för att plugga. Men jag klarade tentan i socialrätt 2 (juridik). Det känndes så himla skönt. Jag kan inte rå för det men jag gillar lagarna och lagboken väldigt mycket :).

På måndag börjar min andra VFU denna är 4 veckor och jag ska på en del studiebesök men även vara hos min handledaren hon är biståndshandläggare inom SoL, en LSS-handläggare och gå tillsammans med en enhetschef. Ska kika runt lite. Nästa VFU som blir termin 5 så får vi vara på lasarettet med tex en kurator. Den chansen ska jag absolut försöka få. Men min dröm är att få jobba som handläggare inom psykiatrin. Det är något som jag lär mig lätt och är väldigt intresserad utav. Får se om jag ändrar mig nå mer eller om det är detta som jag lägger min mesta energi på. Känns skönt att ha hittat något man verkligen kan tänka sig!

Imorgon är det iallfall söndag. Vet inte vad jag ska hitta på riktigt :(. Jesper jobbar heeela långa dagen. Det är så otroligt tråkigt. Städa lite kanske?

Idag har vi varit på barn med Noah. Han har det lite jobbigt med andningen i mellanåt så nu har han fått astma medicin. Känns tryggt faktiskt. Inge roligt när et blir jobbigt för dom små att andas.

Nepp nu blir det nog en tidig kväll. Min kära son höll mig vaken hela natten. Han var pigg och glad men det var Inte jag. Min stackars syster sov också här imellan barnens rum så det blev inte mycket sova för henne heller. Sen i veckan kommer Sofie, hon går intensivkurs här i falun, spännande :D... Snart är jag den enda som inte har kortet... Tragiskt!!!!



Kommentarer
Postat av: maja

Vad Noah ser nöjd ut i baksätet. Det är bara att kämpa vidare med pluggandet, allt har sina dalar och toppar.

2009-10-25 @ 07:31:14
URL: http://maja-mittlillajag.blogspot.com
Postat av: Anonym

lycka till me praktiken. :)

2009-10-25 @ 10:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0