Lite av varje...

Inte för att det har hänt så där övedrivet mycket i mitt liv den senaste tiden men gör en liten uppdatering ändå :).

Förra helgen var vi och campade i johannisholm, det är ju inte långt i från falun men vi åkte dit med hela familjen mamma, pappa, systrar med familj ja Elins familj Sofie är ju singel hon. Barnen trivdes så bra där. Fria stora ytor och en badstrand alldelens intill stugan. Vi hyrde en liten övernattningsstuga medans de andra sov i husvagn. Helgen gick fort och på måndagen blev jag jättedålig. Låg i sängen hela dagen och bara sov. Men efter två dagars vila så var jag på benen igen.

Sommaren känns som om den går mot sitt slut, det känns så trist och jag blir så deppig av den tanken. Jag har inte hunnit med någonting förutom trippen till Johaninsholm och konserten med Melissa. Jag ville så mycket mer. Vi skulle till grönan, någon djurpark eller nån sn liten tripp men eftersom det alltid ska krångla för mig så har inte det funkat så bra med mina pengar från fk nu nr jag kämpar med mina 50% så har vi ju inte varit gjorda av pengar om man säger så. Men jag vill inte grubbbla i det mer utan hoppas på en ljusare framtid. Livet ska väl vara tufft då och då för att man sedan ska uppskatta det.

Joo jag har fått frågan om hur det gick med marsvinet som föddes 30/6, hon lever och börjar bli en stor tjej :). Hon blev av med sin fot eftersom hennes mamma blev så stressad av att alla ungar dog så bet hon av sista ungen foten också. Men Engla som hon heter mår bra och lider inte av att ha en liten stump på sitt ena bakben. Lite stolt blir jag faktiskt som lyckats med henne. Hon är ju uppfödd av mig genom en spruta och getmjölk. Jag lyckades faktiskt :D! Nu bor hon tillsammans med sin mamma och mor och dotter trivs så bra tillsammans. Engla blir kvar hos oss! Hon är något speciellt.

Nee idag har det regnat konstant, mycket tråkigt. Från början planerade vi att vi skulle ut och åka båt men vi konstaterade ganska fort att det inte var någon bra idé så vi ändrade oss och bestämde oss för att geocacha lite men det var inte ens dugligt väder för det. Jaja....

Lite bilder :)

      

Campingen i johannisholm var mysig liten och enkel. Väldigt vårdat! Det kändes som om vi var i holland nästan, de som ägde campingen var holländare plus att den största delen campare var holländare. Vi var nog en av få svenskar :)... Å kubb tycker nog holländare är ett konstigt spel ;)... En mysig och lyckad helg var det :).

Noah 4 år <3

    

16 juli blev Noah 4 år. Det var en lyckad dag som Noah inte glömmer. Han var så nöjd att alla kom med paket till just honom ;)... Mina barn är stora nu!

Mmm sen har ju jag fyllt år också, 29, nästa gång är det 30! ojoj...


/ Victoria


Kommentarer
Postat av: maja

Det viktiga är inte att man måste åka iväg och göra en massa. Lika viktigt är att bara vara tillsammans. Ni har ju gjort annat som barnen gillar. Tänk vilket minne de kommer att ha, om den natten ni letade skatt och det som hände. Det är minst lika roligt att minnas som Gröna Lund.

2011-08-08 @ 23:47:46
URL: http://maja-mittlillajag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0