Jag är en dålig mamma....

... iallafall enligt den gamla gubben på öb!

Idag var jag, Jesper och Noah på öb för att handla lite rengöringsmedel. Noah var trött och sur redan innan vi kom dit men så hamnade vi vid leksakerna, jag talade om för honom att han inte skulle få någon leksak idag, inte godis heller eftersom det faktiskt är söndag. Han började skrika och gråta, då kommer en gammal gubbe fram till mej och frågar om det är mitt barn? Ja,  svarade jag! Ta hand om honom då säger gubben (!) jag talade om för honom att jag tar hand om mitt barn, men jag hade inte tänkt köpa en leksak till honom bara för att han skriker. Då säger han ja fast jag tycker man ska trösta och ta hand om sitt barn (!). Jag frågade honom vad jag skulle trösta honom för, tyckte han att jag skulle köpa en leksak bara för att han skriker???? Nej svarade han då, lägg dej inte i då svarade jag honom. JO jag lägger mej i hur mycket jag vill svarar han då (!) herreguuud tänkte jag och svarade honom att han inte har någon som helst rätt att lägga sig i mitt liv och min uppfostring... Han bara hånlog och tyckte att man skulle bry sig om sitt barn när man är en mamma... Jag blrv så irriterad att jag muttrade idiot, Jesper fick lov att avbryta gubbens anklagelser mot mej, han såg väl hur jag kokade :). Jesper gick iväg efter gubben och pratade med honom, men gubben vågade inte stå för sin åsikt när Jesper kom fram till honom IDIOTGUBBE.....

Nåja jag vet att jag gör mitt bästa som mamma, vad han sa bryr jag mej inte ett dugg om det är just principen att det finns folk till allt som stör mej. I själva verket störde han väl sig på att det var ett barn som skrek när han skulle handla, gubben stapplade i väg på sina isbroddar..... Bläää...

Kommentarer
Postat av: maja

ja du gubbar är inte alltid att leka med !!

2011-02-13 @ 17:55:15
URL: http://maja-mittlillajag.blogspot.com
Postat av: Elin

Vilke j*la gubbj**l rent ut sagt! Blir så förbannad när folk lägger sig i sånt dom inte har med att göra. En sak om man ser en person slå sitt barn eller nåt sånt... DÅ kan man lägga sig i! Ta inte åt dig för allt i världen!

2011-02-13 @ 18:32:31
URL: http://www.elinheffler.com
Postat av: Danielle

Ta inte åt dig Viktoria! Jag är övertygad om att du är en bra mamma! Människor som beter sig sådär känner sig säkert otillräckliga själva på något vis.

2011-02-13 @ 19:57:43
URL: http://danielleee.blogg.se/
Postat av: Penny

Men gud vad arg jag hade blivit, grr.



Bra gjort att du stod på dig ;)



Penny

2011-03-10 @ 23:39:54
URL: http://pennys.webblogg.se/
Postat av: maja

Tänk hur alla andra hela tiden ska kunna tro sig veta vad som är bäst för alla andra utom dem själva. Vilka människor det finns- OCH att till råga på allt uttrycka sig så inför dina barn! Ingen vill väl se sin mamma förnedras:(

2011-03-11 @ 00:45:55
URL: http://maja1983.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0