Skoltjej

Jag veet jag är jättedålig på att uppdatera min blogg. Men mitt liv har inte varit nån dans på rosor den senaste tiden. Började ju ett nytt jobb i mars, ett jobb som jag trivs bra med, hemtjänsten var helt ok faktiskt mysiga kunder och toppen personal. MEN så sa min kropp ifrån, den orkade inte mer helt enkelt, jag gick till läkaren för jag kände inte längre igen mig själv, vill inte umgås med mina vänner, aptiten finns inte, mm jag har tappat orken och lusten till det mesta. Det är mina barn som får mej att orka hålla huvudet över vattenytan. Utan dom vet jag inte. Men läkaren sjukskrev mig för deprission helt till en början, nu jobbar jag 50% ett par veckor, alla bitar måste falla på plats, måste orka med mig själv innan jag kan vara på topp igen. Men har fått en läkare jag känner förtroende för hon lyssnar och tar mej på allvar, det behövde jag, någon som lyssnar och förstår. Hon har hjälpt mig massor. När alla bitar är på plats vilket säkert kommer ta sin tid men nu tänker jag inte ge upp. Nu är jag äntligen på väg.


Idag är det morsdag å jag är hemma med en Ida som inte mår bra. Hon har legat på soffan med sitt marsvin Kolan mest hela dagen. Hon har ont i magen, som vanligt. Hennes mage är inte rolig. Hoppas verkligen hon är piggare i morgon när hon ska på skolbesök. Tråkigt om hon ska missa sista inskolningsdagen med sin klass och fröknar. Vi håller tummarna för det.

Men iallfall det är ju morsdag, jag fick ett fint hjärta av Ida som hon har gjort i smyg. Hon är så himla go. Så fort det är någonting speciellt som födelsedagar, namnsdagar eller nåt liknande så planerar Ida för den som ska firas. Idag har hon planerat för mórsdag, hon ringde sin pappa på jobbet och de har lite planer tydligen ;). får väl se vad det är!




    
Ida i bilder <3
Min fina fina Ida som om 3 månader börjar i förskoleklass. Tiden går verkligen fort, det är inget man bara säger så är det verkligen. Minns det som igår när hon föddes. Känslan när hon kom ut till ocss och vi fick se henne för första gången. Nu är hon snart 6 år och skoltjej. En förståndig tjej som vet mycket och har många kloka frågor. 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             


Kommentarer
Postat av: Maja

Liten blir stor. Hoppas verkligen hon är pigg imorgon så hon kan gå till skolan, ge henne en frisk kram från mormor

2011-05-29 @ 17:36:01
URL: http://maja-mittlillajag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0