Gastroskopi

Igår var jag på lasarettet för att göra en rejäl genomgång av magen. Har haft besvär en längre tid med illamående, trötthet, anemi mm... Nu flera månader senare får jag äntligen komma på undersökning, hela kvällen innan har jag druckit laxabon FYRA liter, kräktes dock upp en del. Well well, jag blev så bra mottagen på avdelningen, vilken toppenpersonal, tummen upp!

Fick byta om till super snygga sjukhuskläder :). Blev sövd och vaknade upp på en annan avdelning, fick åka tillbaka till mag & tarm avd i säng genom hela sjukhuset, alla stirrade på mej, där har jag alltså åkt när jag sov också, läskigt.

När jag vaknade upp och klätt på mej mina egna kläder fick jag träffa läkaren som gjort undersökningen, han visade bilder på min tarm innefrån :s. Han sa här sr det bra ut, å här, å här, MEN här har vi hittar något. Jajaa tänkte jag, en tumör, nu kommer jag dö också. Många tankar hann komma upp på dom få sekunderna. Det var ett magsår han hade hittat, ett magsår som visade att det varit blödande :(. Nu ska jag till vc för fler prover. Prover togs även i tarmen för att helt utesluta gluten mm. Men nu ska jG äta medicin för magsår. Det känns inte så himla roligt att få ett magsår när man är under 30 år :(. Men det är bara att acceptera och ändra vissa saker i vardagen för att sedan kunna må bättre.

Nu ska jag hämta Ida på skolan!

Ha det bra mina vänner <3



Kommentarer
Postat av: Syster elin

Oj oj, men nu blir det då bara bättre! <3

2012-01-19 @ 14:31:38
Postat av: maja

Nu får du minska på cocacola, sluta stressa.

2012-01-19 @ 18:09:01
URL: http://maja-mittlillajag.blogspot.com
Postat av: viccis

Stress är sällan en anledning till magsår sa läkaren. Men nu ska jag tänka mer på allt runt omkring!!

2012-01-19 @ 21:59:03
Postat av: viccis

Stress är sällan en anledning till magsår sa läkaren. Men nu ska jag tänka mer på allt runt omkring!!

2012-01-19 @ 22:00:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0